Dagens spel - to the moon

 
Jag hade ingen tvekan om att det spelet jag tänker på förtjänar att vara dagens spel. Nämligen "to the moon". En underbart vackert spel med en fin och sorglig historia. Efter att ha spelat spelet har det påverkat mig i livet och fått mig att tänka lite mer. Jag har hört att det inte är någon som klarar av att spela spelet utan att gråta, vilket jag gjorde haha. Omöjligt att inte göra det, tror jag. Spelet har en vacker grafik som jag tycker om väldigt mycket, på vissa ställen finns det lite komiska dialoger mellan de olika karaktärerna. I grund och botten så är man doktorer, säger man så doktorer? Dom är ju inte läkare direkt.. Varjefall, man kommer från ett företag som tar en döendes gammal människas sista önskan och gör den verklig. För att kunna göra det måste man resa tillbaka i patientens minne för att kunna hitta ögonblicket då patienten fick en önskan är att åka till månen (patienten de jobbar med vill just åka till månen) . Patienten de jobbar med i spelet heter John, kallas för Johnny, och desto längre man reser tillbaka i hans minnen desto mer får man veta om personen. Och man upptäcker snart att John har gått igenom otroligt mycket i sitt liv. Och med det följer en sorglig historia. Spela to the moon nu du ångrar dig inte! Förresten älskar jag den fina musiken i spelet!
~ Julia



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback